Dubbel-Bubbels

Clubkampioenschap DUBBEL GEMENGD DUBBEL-BUBBELS Tornooi

Tegen het einde v/h zomerseizoen vindt het Clubkampioenschap Dubbel Gemengd “Dubbel-Bubbels” tornooi plaats. Het kampioenschap staat open voor gemengde teams ongeacht de leeftijd en klassement.

REGLEMENT

1. Voor de data van het clubkampioenschap Dubbel Gemengd (dubbel-bubbel), zie kalender TSB.

2. Een publieke trekking door NIET-bestuursleden, voor de samenstelling van de ploegen, zal geschieden tijdens het ontbijttennis. De samenstelling van de ploegen wordt gevormd in volgorde van de publieke trekking.

3. Koppels kunnen zich tot 1 week voor aanvang voor het clubkampioenschap inschrijven via het daartoe bestemde inschrijvingsformulier op het uithangbord aan de Singel of per e-mail tsb.sportevenementen@gmail.com.

4. De deelnemers dienen in de week, indien mogelijk, beschikbaar te zijn vanaf 18 uur (gelieve bij de inschrijving te vermelden indien 18 uur voor u niet haalbaar is). Spelers moeten beschikbaar zijn tijdens het finaleweekend. Indien het noodzakelijk blijkt voor het vlot verloop van het kampioenschap, kan spelen bij kunstlicht verplicht worden.
    De wedstrijden worden buiten gespeeld.  In geval van regen en beschikbaarheid van een binnenbaan, kunnen de spelers na onderling overleg besluiten om een wedstrijd binnen te spelen.

5. Datum en uur van de matchen, worden door de spelers in onderling overleg vastgelegd en dit VOOR de datum van de halve finales.
    In uitzonderlijke omstandigheden en na overleg met de wedstrijdleiding kan van het geplande tijdstip afgeweken worden als dat geen verdere verschuivingen van daaropvolgende wedstrijden tot gevolg heeft.  Kan aan deze afwijking niet worden voldaan, dan moet een walk-over gegeven worden.

6. Behoudens vertraging door weersomstandigheden, wordt de finale gespeeld op het voorziene weekend.

7. Het clubkampioenschap Dubbel Gemengd “Dubbel-Bubbels” staat open gemengde koppels ongeacht de leeftijd en klassement.

8. Koppels die een kwartier na het geplande aanvangsuur van een match, nog steeds niet aanwezig zijn, verliezen de partij met een walk-over.

9. Er wordt gespeeld met ballen die in goede staat zijn.
    Voor de finales stelt de club ballen ter beschikking.
    De finale wordt gespeeld onder leiding van een scheidsrechter.

10. Er wordt in totaal 1 uur gespeeld, 5 minuten inspelen inbegrepen. De punten van de games worden doorgeteld.
    De kerkklok is het einde van de wedstrijd.
    Na afloop van de match noteren de winnaars het resultaat op de wedstrijdroosters (naam en setstanden duidelijk invullen) of melden de uitslag aan de wedstrijdleiding.

11. De halve finales en de finale worden gespeeld in 2 gewonnen sets met een supertiebreak bij 1-1 stand in sets.

12. Van de spelers wordt sportiviteit verwacht en spontane medewerking om het tornooi vlot te laten verlopen.

TABEL