Strombeek-Bever is één van de eerste gemeenten van Vlaams Brabant die een veelzijdige sportinfrastructuur en adviserende sportraad oprichtte, mede dankzij Burgemeester SOENS.

TENNIS was de kroon op het werk toen in 1970 de sportzaal Jules Vertommen werd opengesteld, de tijd was aangebroken om een tennisclub op te richten. De INDOOR- tennis was geboren. De club kende toen een twintigtal leden. Een Strombeekse, Maria SELS-VAN BUGGENHOUT stelde zich kandidaat als Secretaris en ging op zoek naar een Voorzitter.

In 1973 kreeg de club de vorm van een feitelijke vereniging onder de beleidsvoering van onze eerste Strombeekse Voorzitter Jacques WERQUIN van 1973-1986. In 1973 werd ook het clubhuis de Singel gebouwd samen met 4 tennisvelden. In begin werd het clubhuis uitgebaat door de vzw Strombeek-Sport, in 1980 werd het overgedragen aan zelfstandige uitbaters en werd het een openbaar café met als gevolg dat de betekenis van “Clubhuis” ophield van bestaan.

In 1987 werd J. Werquin  respectievelijk opgevolgd door :
Jef VAN LOO (gedurende 4 maanden), Liliane BOONE (1 maand, tijdelijke vervanger),
Marcel SOENS  (gedurende 4 maanden) onder zijn kort bewind werd de feitelijke vereniging omgevormd tot een VZW en werd TSB ook aangesloten bij VTV.

M. Soens werd opgevolgd door Paul MOERENHOUT van 1987-1991

P. Moerenhout werd opgevolgd door PhilippeCEUPPENS van 1991-2011, door zijn toedoen werd in 2001 de tennisclub Beigem/Humbeek geïntegreerd bij TSB en telde onze Club 620 leden. Ook werden volgende werken uitgevoerd : plaatsen van verlichting,  automatische sproeiinstallaties en een afwateringssysteem op de 4 buitenterreinen aan de Singel. Er werd ook nog een 5de terrein en een midi-tennisterrein aangelegd. In 2000 werd een tennisschool opgericht in samenwerking met Daphné Vande Zande.

Ph. Ceuppens werd opgevolgd door Anne DE WITTE van 2012-2014.

A. De Witte werd opgevolgd door Marc GEERTS in 2015.

M. GEERTS werd opgevolgd door Luc Braem in 2018.

In 2021 vierde onze club zijn 50-jarig bestaan en kreeg de tittel KONINKLIJKE Tennisclub Strombeek-Bever (KTSB)

Sedert 1970 is en blijft TSB één grote familie dankzij de inzet van alle leden, medewerkers,  en Bestuursleden :
K. BORGHS, M.  MAES, C. VAN EECKHOUT, H. RASPOET, L. BOONE, S. THYSSEN, JM DEHASQUE, K. DEPOORTER, H. RAMSELAAR, ,B. VAN TRICHT, P. THIELEMANS, M. ROOSEN, G. VANHOUDENHOVE, J. CLYMANS, C. GOESSENS, W. VANWINKELEN, A. MOUTON, L. VAN WAEYENBERGH, W. VAN LINDER, F. VAN ASSCHE, N. HEMMERECHTS, Y. VANZURPELE, A. VANWINKELEN, G. COUPIENNE,  C. LARRANGE, W. VERSTAPPEN, JP. LAUWERS, C. CASTERMANS, Y. VAN AUTREVE, A. PAUWELS, A. JANSSEN, D. DESTOOP.
J. BARROIS : Layout Clubboekje en fotograaf tot 2014. Layout evenementen en embleem TSB.
L. BRAEM, fotograaf sedert 2015, sedert 2017 bestuurslid “Festiviteiten”en sedert 2019 voorzitter.

Het Bestuur KTSB

TROFEEËN  - TENNISCLUB STROMBEEK-BEVER

Sinds 1988 deelt onze club mee aan Interclub.  In deze periode heeft onze club, dankszij de Jeud-, Vrouwen- en Mannenploegen een resem tittels behaald, waaronder:

In 2023 :

In 2019 :